Агнешко с лапад / Traditional bulgarian lamp stew with Dogs Plant


Здравейте, приятели и честит Гергьовден!
Спомените за този празник винаги ме връщат под селската асма в родната къща на татко в Родопите.
Разказвала съм ви за тази къща и за баба ми, която беше ненадмината кулинарка и майсторка на погачи (и не само).
Винаги съм се удивлявала, как тази скромна селска жена, неуморно се грижеше винаги да има топла и прясна, домашно приготвена храна на масата, вкусни сладкиши (виенички, торти, къдрави курабийки) и какво ли още не.
На този светъл празник ни посрещаха с дядо с пълнено агне, домашно отгледано.
И глинена пещ за агнета си имахме в двора.
Помня нощта преди празника и как съседите идваха у дома, за да изпекат своята гозба и печива.
Дядо беше "шеф диригент" на целия процес, че то не е шега работа.
А ние децата.....
Ех, радост голяма!
Позволено ни беше да стоим до късно до пещта и да слушаме чудните разкази на дядо!
Е, сега рецепта за това прочуто агнешко не мога да ви дам, но затова ще ви нагостя със специалитета на другата ми баба от Пловдивския край.
За съжаление почти нищо не съм записвала от бабите си.
Някои от рецептите възстанових от грижливите записки на техни съседки и роднини.
Сходна рецепта за Агнешко с лапад открих в стара книга с рецепти от Българската национална кухня от далечната 1978 г.
Следвах я дословно и получих същия бабин вкус.
Бог да ви прости баби и дядовци!
Дано сме наследили нещо от вас!

Ето и самата рецепта:


750 гр.агнешко месо
1 кг лапад
2 връзки пресен лук
1 ч.л червен пипер
2 с.л брашно
100 гр краве масло
2,3 стръка пресен джоджен

Начин на приготвяне:

Месото се нарязва на парчета и се запържва в сгорещената мазнина заедно със ситно нарязания лук. Прибавят се брашното и червения пипер и се разбърква няколко пъти.
Изсипва се почистения и едро нарязан лапад и също се задушава, докато омекне.
Ястието се залива с топла вода, посолява се на вкус и се оставя да поври няколко минути на тих огън.
Изсипва се в тавичка, поръсва се със ситно нарязания джоджен и се пече на фурна.
Ако искате удоволствието да е още по-пълно, поднесете тази гозба с пресен домашен хляб (рецепти за хляб може да откриете Тук.
Да ви е сладко, приятели!

Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога. Благодаря ви!
Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество, използвайте ел.поща за контакт.
Благодаря!


Няма коментари:

Публикуване на коментар