Пълнозърнеста Гарнирана пита ( бърз тутманик) с карамелизиран лук, маслинова паста и остатъчен квас/Whole grain Garnished pita (quick Bulgarian cheese bread ) with caramelized onions, olive paste and leftover sourdough



Привет, приятели!
За закуска днес приготвих този бърз Тутманик , който съм правила многократно през годините.
Това ми е една от бързите рецепти за закуска.
Не се изисква месене. Всичко се обърква с вилица и кухненска тел.
Споделяла съм ви, че печивата с квас са съвсем друго измерение, а за повечето хора, които отглеждат и захранват квас всеки ден, така или иначе се случва да се събере и т.н остатъчен квас. Това е този квас, които остава, след отделяне и захранване на новото количество.
Него аз винаги използвам в подобни печива, а тях пък изпращам в кутиите на момчетата за училище и офиса.
Този път реших да обогатя тутманика с карамелизиран лук и маслинова паста с каперси и билки, с която се снабдих от последното си посещение на кулинарно изложение.
Вие може да замените с маслинова паста, с каквато разполагате или просто да пропуснете. Тя е само за допълнителен вкус и аромат и няма да се отрази на общата рецепта.

Необходими продукти:

за правоъгълна тава с размери 33/23см.

за тестото:
3 яйца
200 гр кисело мляко
1 и 1/2 ч.л сода за хляб
100 гр остатъчен квас
50 мл зехтин
250 гр сирене
250 гр пълнозърнесто брашно - работя с Екосем
1 пълна с.л маслинова паста
малко брашно и мазнина  - за намазване и посипване на тавичката - може да покриете и с хартия за печене, но на мен ми харесва леката коричка, която се образува отдолу, когато не изпозлвам хартия
За карамелизирания лук:
2 големи глави лук
малко зехтин и вода за задушаване на лука
шипка риган
сол на вкус
малка щипка кафява захар

Начин на приготвяне:

В голяма купа разбивам яйцата с вилица. Содата смесвам с киселото мляко и оставям да шупне.
Към разбитите  яйца добавям и останалите продукти - киселото мляко със содата, зехтина, натрошеното сирене, кваса и брашното. Разбърквам с кухненска тел, като накрая си помагам с ръце.
Прехвърлям тестото в тавичка, намаслена и поръсена с малко брашно.

За карамелизирания лук:
В тиган загрявам малко зехтин. Запържвам леко ситно нарязания лук, като добавям и малко водичка и задушавам под капак. Когато лука поомекне, махам капака, посолявам, поръсвам с риган, добавям малко захар и бъркам , докато лука се карамелизира и стане златист.

Гарнирам тестото за питата с лука и маслиновата паста, като разпредялям равномерно и леко притискам в тестото.
Пека в загрята на 180 гр фурна до суха клечка. На мен ми отнема около 30 мин.
Охлаждам питата върху решетка, нарязван на квадрати и сервирам с яйрян или вместо хляб за обяда на семейството - в този случай в компанията на боб в гърне със свинско рагу.

Да ви е сладко, приятели!





Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!

Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество и колаборации, използвайте ел.поща за контакт или ми пишете, на лично съобщение, в Инстаграм 

Благодаря!





 

Няма коментари:

Публикуване на коментар