Кейк с тиква и банан - без глутен и без захар /Pumpkin and banana cake - gluten free and sugar free



Здравейте приятели,
В профила си в Инстаграм ви разказах за леката промяна в начина ми на хранене.
Там споделям повече за режими на хранене - плюсове и минуси,  споделям ежедневното си меню и хитринки за справяне с още - по натовареното ми ежедневие. Готвенето ми се увеличи - различна храна за мен и моето семейство, които все още са традиционалисти.
Ако Ви е любопитно, ще се радвам да ме последвате и там.

А днес ви черпя с един разкошен и здравословен кейк с тиква и банан, който учудващо се хареса и от мъжете у дома. За тях сервирах парченцата с ароматен акациев мед от производител.

Необходими продукти: 

за кръгла форма с откопчаващо се дъно и диаметър 26 см.
мярка  - ч.ч с вместимост 300 мл течност

2 айца
2 големи банана
1 и 1/2 ч.ч пюре от предварително изпечена тиква
1 ч.ч оризово брашно
1/2 ч.ч бадемово брашно
аромати - щипка канела, щипка сух джинджифил
5 гр бакпулвер
2 с.л кокосова захар

Допълнително по желание: натрошен черен шоколад без захар, стафиди, орехови или други ядки

Начин на приготвяне:



Разбийте яйцата в голяма купа с помощта на миксер. Блендирайте бананите и тиквата. Добавете ги към яйцата и отново разбийте с миксер. Получава се въздушна ароматна смес. Може да направите всичко това и в блендер.
Добавете сухите съставки - оризовото и бадемовото брашно, бакпулвера и ароматите.
Разбийте отново за кратко до хомогенизиране. Получава смес малко по - рядка от стандартната смес за кекс. Ако прибавяте добавки, сега е момента да ги сложите в сместа, като разбъркате нежно.
Покрийте формата за торта с хартия за печене.
Изсипете сместа за кейка в нея и заравнете.
Изпечете в загрята на 180 гр фурна на горен и долен реотан за около 40 мин.
Кейкът е сочен, с леко влажна текстура и съвсем лека нотка сладост.
Ако бананите и тиквата не са достатъчно сладки, може да увеличите количеството на кокосовата захар.




Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!

Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество, използвайте ел.поща за контакт или ми пишете съобщение в Инстаграм или на ФБ страничката.

Благодаря!







 

Няма коментари:

Публикуване на коментар