Мекици с тесто замесено от вечерта / Bulgarian breakfast Mekitsi with dough prepared ahead of time


Здравейте, приятели!
Правила съм много видове мекици - с мая, със сода, с кисело мляко, с прясно мляко, с вода,като бухти и т.н, но най - вкусни, лесни и удобни за приготвяне са ми тези, за които тестото се приготвя предварително.
Замесването не отнема много време, втасването протича бавно в хладилника, а на сутринта следва само пържене.
Сервирам мекиците сладки или солени - с мед, с домашно сладко, сирене, маслини и домати и всеки си ги гарнира по свой вкус.

Опитайте този начин на приготвяне, ако имате гладници сутрин и искате да си спестите чакането свързано с втасването на тестото по първи петли.
Рецептата е подходяща и за тези, без много опит в месенето.

Необходими продукти:

4 ч.ч брашно
1 пакетче.суха мая - 7 гр.
2 с.л олио
1/2 ч.л сол
2 ч.л захар
500 мл.прясно мляко или вода - на снимките са приготвени с вода

Начин на приготвяне:

Начин на приготвяне е силно казано, защото всички изброени сухи съставки се слагат в голяма купа, долива се внимателно млякото или водата, разбърква се с домакинска шпатула (аз си помогнах малко и с ръце, за да събера тестото на топка), тестото се прехвърля в плик (използвам голям плик за печене на месо, като го омазнавам леко от вътрешната страна), прибира се в хладилника и на сутринта вадим и пържим мекиците.
Това е всичко.
Бързо, лесно и вкусно!



Рецептата съм си записала от Suraeh Nadia (Facebook)

Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!

Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество, използвайте ел.поща за контакт.

Благодаря!

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар