Ретро сладкиш със сладко от сини сливи / Old Fashioned Cake Recipes with prune jam Inspired By Grandma’s Kitchen



Здравейте, приятели!
Наскоро участвах в едно кулинарно предизвикателство и от него ми изпратиха прекрасни подаръци, сред които и бурканче сладко със сини сливи от Био производител - без сгъстители, без консерванти, с цели парченца сини сливи, само плод и захар, така както го вареше баба.
Това чудно бурканче с аромат на узрели под слънцето плодове и приготвено с толкова грижа и внимание, ме върна в онези дни, когато целия двор на бабината къща ухаеше на ароматно домашно сладко.
Прииска ми се веднаха да приготвя един от сладкишите на баба - онези простичките, без много завъртяни продукти и носещи уханието и любовта на нежните грижи.
Представям Ви този чудесен и лесен сладкиш и горещо Ви препоръчвам да го опитате.


Необходими продукти - за тава с диаметър около 30 см. 

2 яйца
200 гр кристална бяла захар - не съм пробвала с кафява, но вероятно също ще се получи
480 гр кисело мляко - използвах Козе кисело мляко Ведраре  - 1 кофичка от 400 гр + още 2 пълни с.л от следващата
100 мл олио
300 гр брашно
3 с.л с връх финни овесени ядки
1 ч.л сода бикарбонат
1 капсула ванилия на д-р Йоткер
щипка канела - по желание
400 гр сладко от сини сливи - аз имах такова, но може да замените с друго Ваше любимо сладко


Начин на приготвяне:

Започваме с разбиването на яйцата и захарта - в дълбока купа и с помощта на миксер. 
Разбиваме докато сместа удвои обема си. 
Добавяме останалите продукти - киселото мляко с погасената вътре сода, олиото, брашното и ванилията и канелата. 
Отново разбъркваме с миксера, докато продуктите се смесят добре.
Покриваме тавата с хартия за печене (може да използвате и правоъгълна тава с размери 16/26 см.).
Изсипваме 1/2 от сместа и печем се на 180 С до зачервяване. Пробваме се с клечка за зъби за готовност (тя трябва да излиза суха). 
Изваждаме сладкиша от фурната и отгоре  разстиламе сладкото.
Разпределяме внимателно отгоре останалата част от сместа , като към нея аз добавих и финни овесени ядки.

Допичаме отново на  180 С, до готовност.

Охлаждаме, нарязваме в желаната форма и поръсваме с  с пудра захар.
Сервираме с кафе , плодов сок или чай.






Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!

Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество, използвайте ел.поща за контакт или ми пишете съобщение в Инстаграм или на ФБ страничката.

Благодаря!


















 

Няма коментари:

Публикуване на коментар