Баницата на леля Надя/ Aunt Nadia's Traditional Bulgarian Banitsa

Здравейте приятели,
Баницата която ви предлагам днес е моята любима баница
Хрупкава, въздушна, пръхкава, с точно толкова плънка колкото трябва (нито повече, нито по - малко).
Рецептата научих от една много мила дама и голяма кулинарка - леля Надя, с която работех за кратко.
С тази баница леля Надя черпеше винаги на Игнажден.
Лельо Наде, надявам се да си добре, където и да си!


През годините съм ползвала кори за баница " Фамилия" , "Сърбиянка, "Златната царица", " Одрински кори"
Напоследък баниците правя с ето тези кори (на снимката по - долу) - "Guzel" - откривала съм ги в магазини Фантастико и Метро. Тънки и фини са и с тях баниците и баклавата стават чудесни!

Често ме питат не са ли много два пакета кори. От тези на снимката, както и от по фините кори (тънки и еластични) на други марки - не.
Ако правя баницата като пурички тавата ми е правоъгълна с размери 34 см на 30 см . Ако правя баницата вита, то тогава използвам кръгла тава с приблизителни размери 36-38 см в диаметър. За по малка тава използвам един пакет кори за баница - останалите продукти остават същите.
Ето тук съм приготвила баницата в правоъгълна тава с 2 пакета кори Guzel.






Имайте впредвид, че баницата по тази рецепта не е така богата на плънка, както баниците със заливка от яйца и т.н.
Ще се хареса на любителите на по -сухите и хрупкави баници.
Ако все пак обичате повече плънка, тогава използвайте един пакет кори. Останалото количество на продуктите е същото.
На снимките баницата е направена с кори Guzel.

Необходими продукти:

2 пакета кори на баница
4 яйца
1 ч.ч Кисело Мляко
1 бакпулвер - разбърква се в Киселото Мляко
3 с.л брашно
сирене - около 300 - 350 гр.
125 гр масло разтопено  - за намазване на корите


 

Начин на приготвяне:


Загряваме фурната до 300 гр.
Приготвяме плънката в купа, като разбъркваме яйцата с вилица, добавяме натрошеното сирене, киселото мляко с бакпулвера и брашното.
Вземаме две кори, намазваме леко с разтопено масло, ръсим от плънката и  навиваме на руло. Поставяме в леко намаслена тавичка. Със следващите две кори процедираме по същия начин - намазваме с масло, ръсим с плънка и навиваме на руло и т.н докато корите и плънката свършат.
Печем баницата в предварително загрятата фурна до приятен златист загар.

Изпечената баница е много хрупкава  (аз лично я харесвам така), но заради семейството ми леко напръсквам с вода и завивам за кратко с кърпа, за да се задуши.
Да ви е сладко!

Ако ви е харесала рецептата, моля помогнете ми да я популяризирам като я споделите с бутоните по - долу в социална мрежа по ваш избор.
За да получавате първи новини за нови рецепти може да последвате страничката ми във Facebook

 















2 коментара:

  1. каква е мерилната чаша и отгоре пуричките мажат ли се .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте. Чаената чаша, която използвам за почти всичките ми рецепти, е с вместимост 300 мл течност. По втория ви въпрос - не, не мажа баницата отгоре с нищо. След като я извадя, ако няма да я завивам и искам да остане хрупкава, мажа стандартно с малко краве масло. Ако ще завивам с кърпа не мажа с нищо отгоре.

      Изтриване