Бързи солени кифлички с остатъчен квас / Quick savory buns with leftover sourdough



Привет, приятели!
За тази рецепта няма какво да кажа, освен едно.
So good!

Лесни и много вкусни кифлички с остатъчен квас ви предлагам да си направите днес.
Ако не знаете какво е това квас, но имате желание да си отгледате, то може тази моя статия да ви бъде полезна - Отглеждане на квас от нулата, а в профила ми в Инстаграм има подробно описан процес със снимки и кратки видеа, а и винаги може да ми пишете, ако имате въпроси.
Рецептата е на прекрасната Мариета Илийчева , за което сърдечно й благодаря.
Изключително сполучлива рецепта, която доста отдавна си бях запазила и която умишлено избягвах да правя, защото знаех какво ще се случи. Голямо изкушение се оказаха.
Както знаете, аз се придържам към ниско въглехидратен режим, но тук, хора, наистина се изкуших и то много. Е, хапнах си. Три, три...но кой ми ги дава?!
Такъв аромат се носеше из кухнята ми още докато ги пекох, че........
Много са лесни, много бързо стават тези кихлички, мекички са и на следващия ден и много подходящи за закуска на дечицата за училище.
Ще ги правя често.
Горещо ги препоръчвам и на вас.
Пиша рецептата така, както Мариета я е предоставила, като в скоби ще ви напиша и какви точно продукти използвах аз.

Необходими продукти за около 32 бр. кифлички.

125гр студено краве масло - използвам месло Добрев
125гр кашкавал настърган на едно - използвам кашкавал на мандра Герзовица
125гр сирене настъргано на едро - сиренето ми пак е от мандра Герзовица
350гр бяло брашно - използвам брашно на Екосем
200гр кисело мляко - Герзовица
1ч.л сода бикарбонат
50гр остатъчен квас, който аз предварително освежих
Сол на вкус


Начин на приготвяне:

В голяма купа смесих пресятото брашно и солта. Към тах , по рецепта, директно се настъргва студеното масло. С помоща на пръстите си претрих маслото в брашното, докато се получиха трохи. Добавих необходимото количество кашкавал и сирене и обърках отново, за да смесат всички продукти.
В киселото мляко " угасявам" содата и заедно с кваса ги прибавих към тестото. Отново обърках всичко много добре и на финала получих леко пошаво тесто. Това да не ви тревожи. Точно такова трябва да е.
Готовото тесто увих във фолио за свежо съхранение и прибрах в хладилника за поне 30-60 мин. за да стегне. При мен се наложи тестото да почива повече, защото трябваше да излезна.
Охладеното тесто се разделя на 4 топки, а всяка топка се разточва на кръг с големина около 23-25см. Всеки кръг се разрязва на 8 парчета и се навива на кифлички.
Тук аз с " разкрояването" не се справих точно така и получих малко повече кифлички - едни по - големи, дриги по - малки, но кой ти гледа подобни незначителни подробности.
Кифличките подредих в тава покрита с хартия за печене, намазах ги с разбит жълтък и поръсих със сусам.
Пекох в загрята на 180 °С фурна до готовност.
Enjoy!

Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!

Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество и колаборации, използвайте ел.поща за контакт или ми пишете, на лично съобщение, в Инстаграм 

Благодаря!








 

Няма коментари:

Публикуване на коментар