Имам Баялдъ или пълнени патладжани със зеленчуци /Turkish dish imam bayildi or stuffed eggplants with vegetables

Лято в чиния.

Пак ще дойде време за сармите с кисело зеле 😁, но... сега е друго  и аз му се наслаждавам с пълни шепи.

Уви, само с един стомах сме и двойно баялдисване е невъзможно, но не вярвам да има човек, който да не харесва това ястие, дето и имамът баялдисъл от него (толкова много му харесало, че изпаднал в блаженство).

Вие обичате ли? Кое не е така?! 

Вариациите за приготвянето му са много - подготовката на патладжаните е различна - цели, на лодки, обелени на ивици, нарязани на кръгчета.

Даже и по подправките се различава - един слага магданоз, друг риган, трети дафинов лист, а някои чак и кимион и канела.

За мен това ястие се пържи. Няма какво да си говорим. Пръжнатко е друго. Пробвала съм да го сготвя и по healthy, ама от мен да знаете - не е същото - стои ми, като варено.

Ще ви оставя моята рецепта или по - точно как готвя Имам Баялдъ аз, а вие ми споделете как го приготвяте във вашата кухня.


📑На първо място трябва да кажа, че използвам зехтин, избирам от шарените патладжани, защото не горчат, градински селски домати, защото са месести, сочни и сладки, а подправките ми са само магданоз, чесън и черен пипер.

🍆Патладжаните режа на лодки, издълбавам ги и посолявам, за да пуснат горчиво, ако има. Вътрешната част режа на ситно и използвам за плънката.

В дълбок тиган загрявам зехтин и запържвам лодките патладжан за кратко, колкото да придобият карамелен загар. Точно това хрупкавото е най - вкусно. Отцеждам ги върху кухненска хартия.

🧅В същата мазнина запържвам лука, чесъна, моркови и зелени чушки, нарязани на ситно. Когато зеленчуците поомекнат добавям и вътрешността на патладжаните. Готвя още около 10 мин, като разбърквам.

🍅Следват доматите, нарязани на кубчета.

Изчаквам течностите да се изпарят и плънката да остане на мазнина. Подправям със сол и черен пипер на вкус и половин връзка магданоз (останалата част оставям свежа, за поръсване при сервиране).


🥘Пълня лодките от патладжан с плънката, подреждам в тава и пека в загрята на 240 гр фурна за около 40 мин или до готовност.

Поднасям ястието охладено, поръсено с пресен магданоз и сирене фета.












Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!


Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество и колаборации, използвайте ел.поща за контакт или ми пишете, на лично съобщение, в Инстаграм










 

Няма коментари:

Публикуване на коментар