Кебап по силистренски / Kebab with pork, mushroom and leek from Silistra town - traditional Bulgarian dish



Здравейте, приятели!
Днес ви предлагам тази чудесна гозба за зимните месеци от Силистренския край.
Рецептата научих от една сборна книжка за съхранени стари български рецепти от всички региони на България.
Избрах да започна седмицата с нещо лесно, вкусно, ароматно и питателно.


Бързо Ви пиша рецептата, без много приказки и ви пожелавам чудесна и спорна седмица!
Тази рецепта задължително ще стане част от зимното ни меню. Хареса се на всички у дома.
Не забравяйте да ме последвате и в Инстаграм, ако още не сте, на този линг -https://www.instagram.com/radibicheva/
Там, освен рецепти, споделям моите съвети за планиране на седмицата, седмични менюта съобразени със сезона, интересна информация за различни храни и моите топ предложение на брандове от които редовно пазарувам.

Необходими продукти - за около 6 порции:

250 гр. гъби печурки
4 стръка праз лук
700 - 800 гр свинско месо - плешка, бут, филе - тук готвих с плешка
100 мл. олио
1/4 ч.ч доматено пюре
1/4 ч.ч сухо бяло вино - правила съм ястието и с червено и пак ми харесва как се получава.
1 ч.л червен пипер
кимион, сол и млян черен пипер на вкус - в оригиналната рецепта липсва кимион, но аз почти винаги слагам малко, когато готвя свинско.

Начин на приготвяне:


Готвих ястието в широка тенджера с капак.
Почистих гъбите и праза.  Нарязах праза на колелца, а гъбите на по - големи резени, за да се усещат.
Месото нарязах на едри кубчета.
Загрях илиото в тенджерата. Прибавих месото и го запържих до зачервявяне. Добавих праза и гъбите. Задуших под капак до омекване на зеленчуците.
Добавих доматеното пюре, виното и подправките. Оставих да къкри на слаб огън (при мен на 5 степен на котлона от 9), докато месото напълно омекна.
В оригиналната рецепта ятието се сгъстява с 1 с.л брашно, но при мен не се наложи - 
беше останало на мазнина с много приятно редуцирано сосче за топено с пресен домашен хляб.







Ако сте харесали рецептата, помогнете ми да я популяризираме с бутоните за споделяне  по - долу, оставете коментар под публикацията или харесайте страничката ми във Facebook или Instagram акаунта на блога.  Там също сте добре дошли да коментирате и споделяте. Благодаря Ви!

Моля, не копирайте снимки и текст без да посочите активна връзка към блога.
За сътрудничество, използвайте ел.поща за контакт или ми пишете съобщение в Инстаграм или на ФБ страничката.

Благодаря!
 













 

Няма коментари:

Публикуване на коментар